در تماس تلفنی؛

ترامپ و آبه از آزمایش موشکی کره شمالی انتقاد کردند

ترامپ و آبه از آزمایش موشکی کره شمالی انتقاد کردند

رهبران آمریکا و ژاپن در تماس تلفنی، آخرین آزمایش موشکی کره شمالی را مغایر با قطعنامه های شورای امنیت عنوان کرده و آن را تهدیدی برای جامعه بین الملل برشمرند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینکوایرر، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و شینزو آبه نخست وزیر ژاپن امروز سه شنبه در تماس تلفنی پیرامون آخرین آزمایش موشکی کره شمالی که روز گذشته انجام شد، به بحث و تبادل نظر پرداختند.

آبه در شرح این تماس تلفنی به خبرنگاران گفت: ژاپن و آمریکا تائید کردند که تازه ترین آزمایش موشکی کره شمالی به طور قطع مغایر با قطعنامه های شورای امنیت است و اقدامی تحریک آمیز علیه جامعه بین الملل و کشورهای منطقه تلقی می شود.

آبه همچنین گفت: تهدید ناشی از اقدامات کره شمالی وارد مرحله جدیدی شده است.

گفتنی است، پیونگ یانگ دیروز دوشنبه ۴ فروند موشک بالستیک به سمت دریای ژاپن شلیک کرد که برد آنها حدود یک هزار کیلومتر برآورد می شود.

در واکنش به این اقدام، واشنگتن فرایند استقرار سامانه ضد موشک «تاد» با قابلیت رهگیری و هدف گیری موشک های دور برد را در کره جنوبی آغاز کرد.

انتظار می رود که عملی شدن تصمیم واشنگتن به تنش چین با آمریکا و کره جنوبی دامن بزند چرا که پکن اسقرار سامانه تاد را تهدیدی برای تمامیت ارضی خود تلقی می کند.

کد خبر 3925464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha